۲۹ فروردین ۱۴۰۲، ۲۱:۴۹

مشاور امور بانوان آموزش و پرورش لرستان خبر داد؛

آغاز طرح «آموزش سلامت دوران بلوغ» در مدارس روستایی و شبانه‌روزی

آغاز طرح «آموزش سلامت دوران بلوغ» در مدارس روستایی و شبانه‌روزی

خرم‌آباد- مشاور امور بانوان مدیرکل آموزش و پرورش لرستان از آغاز طرح «آموزش سلامت در دوران بلوغ» در مدارس روستایی و شبانه‌روزی این استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، رضوان شعبانی امروز سه شنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به برای اجرای طرح «آموزش سلامت در دوران بلوغ»، اظهار داشت: این طرح با همکاری دانشگاه علوم پزشکی، متخصصان زنان و زایمان، پزشک عمومی، بهورز خانه بهداشت روستاها، کارشناسان، متخصصان و… برای ارائه آموزش‌ها در بین دانش آموزان و اولیا اجرا می‌شود.

وی همچنین از تهیه بسته‌های بلوغ برای دانش‌آموزان دختر مدارس بی بضاعت حاشیه شهر، عشایری و شبانه‌روزی خبر داد و گفت: در کنار اهدای این بسته‌ها، ارائه آموزش به دانش‌آموزان و اولیا در خصوص سلامت در دوران بلوغ انجام خواهد شد.

مشاور امور بانوان مدیرکل آموزش و پرورش لرستان، افزود: برای اجرای این طرح، با رایزنی‌ها و ارسال نامه به مدیریت دانشگاه علوم پزشکی، همکاری متخصصان زنان و زایمان و کارشناسانی که در زمینه بلوغ کار کرده‌اند را خواهیم داشت.

شعبانی، ادامه داد: علاوه بر ارائه آموزش به دانش‌آموزان و اولیا توسط امور بانوان پک های بهداشتی اهدا می‌شود.

وی تصریح کرد: تاکنون هزار بسته بلوغ تهیه شده است که اولویت ما در اهدای این بسته‌ها با مدارس مناطق محروم و مدارس شبانه روزی استان است.

مشاور امور بانوان مدیرکل آموزش و پرورش لرستان با اشاره به هدف گذاری دانش‌آموزان در مدارس عشایری برای طرح آموزش سلامت در دوران بلوغ، بیان داشت: این طرح از مدارس روستایی و شبانه‌روزی آغاز شده و تا پوشش کامل جامعه هدف ادامه خواهد یافت.

شعبانی با یادآوری اهمیت آگاهی‌بخشی به دانش‌آموزان در خصوص بلوغ، عنوان کرد: بعضی دختران با موضوع بلوغ آشنا نیستند که در صورت آگاهی‌بخشی، آسیب‌های آن کاهش‌یافته و سبب تحکیم خانواده و کاهش آمار ناباروری خواهد شد.

کد خبر 5758755

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha